سامانه PAM
مدیریت دسترسی ممتاز آرکون

مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) به سامانه هایی اشاره دارد که حساب کاربرانی را که دارای مجوز دسترسی به منابع مهم و شرکتی هستند ، به طور ایمن مدیریت می کنند

مدیریت کنترل دسترسی ممتاز آرکون

امروزه استفاده از تجهیزات مختلف در شبکه ها بسیار رایج گردیده است و هدف از تهیه اکثر تجهیزات دریافت گزارشات و لاگ های کاربران ،تجهیزات و… می باشد که بتوان به شناخت مخاطرات و ضعف های شبکه پرداخته و امکان بررسی و مدیریت یکپارچه را برای ما فراهم نماید. کمپانی فورتی نت Fortinet با توجه به گستردگی محصولاتی که دارد با معرفی راهکار استفاده از فورتی آنالایزرابزار مهمی در اختیار کاربران قرار داده است که بتوانند گزارشات جامع و یکپارچه ای را از سایر محصولات خانواده فورتی نت را دریافت نماید.

 

مزایای کلیدی فورتی انالایزرFortiAnalyzer

جستجوی متمرکز و دریافت گزارشات متنوع :به سادگی میتوان گزارشات جامع را توسط فورتی آنالایزر دریافت نمود این گزارشات شامل ترافیک شبکه،شناسایی تهدیدات ،شناسایی برنامه های کاربردی پراستفاده کاربران ،گزارش دقیق از بازدید وب سایت های کاربران و..

-دریافت گزارشات بلادرنگ از فعالیت شبکه بدون تاخیرهمانند خلاصه ای از برنامه ها، منابع، مقصد ها، وب سایت ها، تهدیدات امنیتی، تغییرات و رویدادهای سیستم.

سامانه مدیریت دسترسی – PAM

 

کاربرانی که سطح دسترسی بالا (Privileged) دارند می‌توانند دسترسی به منابع حیاتی سازمان داشته باشند. بنابراین، مانیتور کردن و کنترل کردن دسترسی‌های کاربرانی که سطح دسترسی بالا دارند بسیار حیاتی است. مهاجمین معمولا برای دسترسی و سرقت اطلاعات محرمانه و سوء استفاده از اطلاعات محرمانه نیاز به مجوزهای با Privilaged دارند که این مجوزها معتبر هم باشند. جهت مدیریت کاربران با دسترسی سطح بالا مخصوصا کاربرانی که از راه دور به سرورهای سازمان متصل میشود از سامانه مدیریت دسترسی استفاده میشود.

با گسترش زیرساخت‏های شبکه، افزایش تجهیزات فعال و برون سپاری فعالیت ها به پیمانکاران باعث ایجاد نگرانی در مورد مسائل امنیتی در دسترسی از راه دور به سیستم ها گردیده است.
 PAM به منظور ایجاد بستری امن برای دسترسی مجاز و به موقع به سرویس‌ها و منابع شبکه، و با در نظرگرفتن سطوح مختلف دسترسی و محرمانگی، امکان دسترسی به منابع شبکه را در اختیار کاربران ادمین قرار داده تا تمامی فعالیت‌ها ثبت و ضبط شده و حتی بتوان آنها را به صورت خودکار از کارهایی که نباید انجام دهند و یا می‌توانند برای سازمان پر ریسک باشند بر حذر داشت.
هدف PAM کنترل، مدیریت و نظارت بر عملکرد کاربران با سطح دسترسی بالا (کاربران ادمین) در سطح مرکز داده و شبکه سازمان‌ها به منظور کاهش مخاطرات امنیتی ناشی از فعالیت‌های مخرب یا اشتباهات سهوی نیروهای انسانی سازمان می‌باشد
در حقیقت با پیاده سازی راهکار  PAM می‌توانید تعیین کنید چه کسی، چرا، چه زمانی و به چه میزانی به منابع سازمانی شما دسترسی داشته باشد.

امکانات و ویژگی ها:

  • محدود سازي دسترسی راهبران ارشد سیستم
  • احراز هویت یکپارچه- (SSO) Single Sign On
  • احراز هویت دوعاملی – Dual Factor
  • ذخیره امن کلمات عبور – Password Vault
  • راهبري مرکزي – One admin Control
  • کنترل دسترسی به اجزاي خاص– Granular Access Control
  • مشاهده لحظه ایی رویدادها – Live Dashboard
  • ساخت گروههاي مجازي -Virtual Grouping
  • مدیریت کلیدهاي SSH Keys –SSH
  • ضبط و ذخیره تمامینشستها – Session Recording
  • استفاده از Active Directory دراحراز هویتها – AD Bridging
  • ارتقاي سطح دسترسی و مدیریت نقش ها
معماری محصول