سامانه PAM
مدیریت دسترسی ممتاز

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز چگونه می تواند به کسب و کار شما ارزش بیافزاید؟

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز PAM

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز ( PAM ) چیست؟

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز ( PAM ) یک راه حل مبتنی بر امنیت است که با جلوگیری از سوء استفاده از حساب ممتاز به اطمینان از ایمن بودن چارچوب داده شما کمک می کند. این شامل استفاده از طیف وسیعی از ابزارها است که به شما امکان می دهد کنترل دارایی های حیاتی را در اینترانت یا زیرساخت خود حفظ کنید.

در یک محیط سازمانی ، “دسترسی ممتاز” اصطلاحی است که برای تعیین دسترسی یا توانایی های ویژه و فراتر از یک کاربر استاندارد استفاده می شود. مدیریت دسترسی ممتاز به سازمان ها این امکان را می دهد تا زیرساخت ها و برنامه های خود را ایمن سازند، به صورت موثر و کارآمد به کسب و کار خود بپردازند و محرمانه بودن داده های حساس و زیرساخت های حیاتی را به بهترین شکل حفظ کنند. دسترسی ممتاز می تواند هم با کاربران انسانی و هم کاربران غیرانسانی مانند برنامه ها و هویت ماشین همراه باشد.

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز برای چه کسانی است؟

عملکرد مدیریت دسترسی ممتاز برای مشاغلی با تعداد زیادی کارمند یا کسانی که نقش های پیچیده در یک سازمان دارند ضروری است. این امر برای سازمان‌های بین‌المللی که به دنبال اجازه دادن به مشتریان و کارکنان برای دسترسی به اطلاعات از مکان‌های مختلف، شرکت‌هایی که اطلاعات امن یا حساسی را که باید ایمن شوند، یا کسب‌وکارهای موجود که به دنبال ارتقای زیرساخت‌های خود یا بهبود بهترین عملکرد خود هستند، بسیار مناسب است.

راه‌حل‌های PAM توسط sysadmin‌ها یا کاربران قدرتمند تعیین‌شده مستقر می‌شوند و امکان کنترل درجه‌ای را فراهم می‌کنند که اغلب توسط بسیاری از مشاغل نادیده گرفته می‌شود.

به طور خلاصه، الف

گردش کار PAM به بهترین وجه در شرکت هایی مستقر می شود که باید بدانند کدام کاربران یک فعالیت خاص را در سیستم خود مستقر کرده اند و اطلاعات کلیدی در مورد نحوه استفاده از آن را بدانند.

مزایای یک چارچوب مدیریت دسترسی ممتاز
مزایای کلیدی چارچوب مدیریت دسترسی ممتاز عبارتند از:

کارایی: بسیاری از راه‌حل‌های PAM می‌توانند بلیط‌های تغییر متمایزی را به کار گیرند که امکان اعتبارسنجی یا افزایش سریع بلیط‌های «اضطراری» را فراهم می‌کند و حداکثر کنترل را امکان‌پذیر می‌کند. این به طور گسترده‌ای فرآیند فیزیکی سخت و ناامن را ساده می‌کند که باعث ایجاد اصطکاک و خطر برای کاربر و مدیر می‌شود.

امنیت: مدیریت دسترسی ممتاز قبل از هر چیز یک سیستم امنیتی است که یک لایه امنیتی اضافی برای حساب‌ها فراهم می‌کند. استقرار یک مخزن رمز عبور اختصاصی، یک لایه بسیار ضروری از کنترل بر روی مدیران کلیدی شما و رویکرد آنها به خط مشی رمز عبور را در بر می گیرد، همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید چه کسی و چه زمانی به چه اطلاعاتی دسترسی دارد.

قابلیت استفاده: استفاده از راه حل PAM به طور قابل توجهی کار مدیریت حساب را برای مدیران یا مدیران حساب کاهش می دهد و به حذف خطای انسانی کمک می کند و در عین حال امنیت را افزایش می دهد. این به کاربران نهایی که می توانند به سرعت به سیستم دسترسی داشته باشند بدون اینکه شبکه شما را در معرض خطر قرار دهند، گسترش می یابد.

فرآیند پیاده سازی برای PAM
یک گردش کار PAM می تواند به عنوان بخشی از زیرساخت شما در قالب مجموعه ای از ابزارهای اختصاصی مستقر شود و به شما امکان می دهد پروتکل های دسترسی خود را در صورت نیاز سفارشی کنید. بسته به نیازهای منحصر به فرد شما، فرآیند پیاده سازی شما می تواند شامل نصب و راه اندازی یکی از موارد زیر باشد:

• شناسایی چند عاملی مدیر (MFA)

• حسابرسی سرتاسر و سیاهههای مربوط به دسترسی

• ابزارهای تامین خودکار سفارشی برای اعطای دسترسی موقت

• ذخیره سازی اختصاصی رمز عبور برای ذخیره سازی ایمن

• مدیریت دسترسی دقیق برای ردیابی دقیق

سایر عملکردهای سفارشی مانند ردیابی جلسه، صدور بلیط، کنترل دسترسی برنامه و ثبت زمان برای امکان گرفتن داده ها و افزایش کنترل بر حقوق کاربر

پس از استقرار، می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز تنظیم کرد – به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از گزینه‌های گردش کار را ایجاد کنید تا حداکثر انعطاف‌پذیری و توانایی پاسخگویی به رشد یا الزامات قانونی را فراهم کنید.


چه کسی از مدیریت دسترسی ممتاز در تجارت استفاده می کند؟
علاوه بر نگرانی‌های امنیتی، PAM به شما امکان می‌دهد یک جزئیات احراز هویت ایجاد کنید که یک نگاه جامع به افرادی که تلاش کرده‌اند، چگونه و چه زمانی به سیستم دسترسی پیدا کنند، ارائه می‌دهد. این می تواند به ارائه به روز رسانی های زنده در مورد تعاملات کمک کند، اما همچنین به شما امکان می دهد امتیازات داخلی و دسترسی مشتری را کنترل کنید. این به شما امکان می دهد تا عملکرد سیستم خود را به مشتریان و بدنه های خارجی گسترش دهید و از کنترل کامل بر سطوح دسترسی آنها اطمینان حاصل کنید و از خطای انسانی یا کاربران خارجی در ایجاد مشکلات برای سیستم خود جلوگیری کنید.

این به تعدادی از مزایا اجازه می دهد، از جمله:

Privilege Isolation: کاربران باید برای حساب های خود درخواست امتیاز دهند و یک لایه کنترل اضافی برای دسترسی به آنها می دهد. اینها سپس باید توسط مدیران تأیید شوند و دسترسی به وظایف و اطلاعات حساس را محدود کنند.

اجرای پروتکل: سیستم‌های PAM می‌توانند به‌عنوان موانع نرمی در برابر نقض رویه عمل کنند، با حساب‌هایی که نیاز به گذر از گردش‌های کاری مجموعه‌ای – آسان برای پیمایش – دارند. این به تشویق بهترین تمرین بدون قربانی کردن قابلیت استفاده کمک می کند.

جمع‌آوری داده‌ها: هر درخواستی برای امتیازات، اطلاعات جدیدی را به سیستم اضافه می‌کند، جزئیاتی را که چه کسی آن را درخواست کرده، چه زمانی مجاز است، چه کسی توسط چه کسی، و ردیابی اقدامات کلیدی پس از این واقعیت است. این می تواند به هدایت بهترین عملکرد کمک کند و اطمینان حاصل کند که تحقیقات بعدی بسیار کارآمد هستند.

انعطاف‌پذیری بالا: گردش‌های کاری PAM بسیار قابل تنظیم هستند و می‌توانند به اندازه‌ای که لازم است با لمس سبک یا ایمن باشند، به شما اجازه می‌دهد تا درجه بالایی از کنترل بر فرآیند یا ظرفیت اجرای گردش‌های کاری سفارشی در صورت نیاز را داشته باشید.

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز
آرکون

آرکن یک شرکت معتبر و بزرگ در زمینه ارایه محصولات در زمینه کنترل دسترسی کاربران به سرورها و تجهیزات شبکه (PAM) می باشد، آرکن در حال حاضر به یکی از بزرگترین شرکت ها در این زمینه تبدیل شده و مشتریان بسیاری در سراسر جهان بخصوص در خاور میانه و آسیا دارد و در گارتنر به عنوان کاملترین محصول در این زمینه شناخته شده است.

تولید و ساخت کشور هند می باشد

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز
ولیکس

تولید و ساخت کشور فرانسه می باشد

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز
رایمون

رایمون یک سامانه مدیریت دسترسی ممتاز بومی هست که توسط کارشناسان ایرانی در شرکت پیام پرداز تولید شده است

تولید و ساخت کشور ایران می باشد