بلاک شدن فورتی گیت در ایران

علت بلاک شدن فورتی گیت در ایران

فورتی گیت ،  فایروال قدرتمند فورتی نت است که یک سیستم یکپارچه امنیتی را ارائه می دهد و با استفاده از آن می توانید از حملات و نفوذها به شبکه خود جلوگیری نمایید.فورتی نت در حال حاضر جز بهترین شرکت های ارائه دهنده سیستم های امنیتی در دنیاست ، این شرکت سیستم های امنیتی خود را برای بهبود مشکلات سایبری در مدل های مختلف عرضه کرده است..موضوع این مقاله بلاک شدن فورتی گیت است.

از آنجا که فورتی نت یک شرکت آمریکایی است، خواه یا ناخواه باید از تحریم های دولت آمریکا علیه کاربران ایرانی تبعیت کند و به همین دلیل فایروال فورتی گیت در ایران بلاک شده است. البته بجز ایران کشورهایی مثل کره شمالی، کوبا، اقلیم کریمه اوکراین، سوریه و سودان نیز جز تحریم های آمریکا محسوب می شوند. مطابق این تحریم ها، شرکت های آمریکا حق فروش محصول یا ارائه خدمات به ساکنان این کشورها را ندارند و به همین علت است که فورتی گیت در ایران بلاک شده است.

بلاک شدن فورتی گیت در ایران چگونه است؟

وقتی دستگاه فورتی گیت شما با IP ایران برای دریافت آپدیت های جدید به سرورهای اصلی فورتی نت متصل شود، سریعا بلاک می شود و با بلاک شدن آن، کلیه خدمات تحت لایسنس فورتی گیت بلاک می شوند.وقتی فورتی گیت در ایران بلاک می شود چه اتفاقی رخ می دهد؟وقتی فورتی گیت شما بلاک می شود، کلیه خدماتی که تحت لایسنس فورتی گیت خریداری شده اند من بعد قابل استفاده نیستند.

از جمله این خدمات می توان به سرویس های پشتیبانی FortiCare، IDS و IPS، سرویس آنتی ویروس FortiGuard و سیگنچرهای آنتی ویروس اشاره کرد. همچنین با بلاک شدن فورتی گیت در ایران نمی توانید به دیتابیس های وب فیلترینگ و DNS فیلترینگ دسترسی داشته باشید.همه خدماتی که به آن ها اشاره شد با لایسنس فورتی نت خریداری می شوند و وقتی دستگاه شما بلاک شود نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید .

پس از بلاک شدن فورتی گیت درایران دستگاه کاملا بلاک خواهد شد؟

خیر. خدماتی که تحت لایسنس فورتی نت دریافت شده اند از دسترس خارج می شوند اما با این حال شما می توانید از بیشتر امکانات موجود دیگر استفاده کنید. با بلاک شدن فورتی گیت برای شما چند مشکل به وجود می آید.اول اینکه نمی توانید آپدیت های جدید را به صورت آنلاین و از سرورهای رسمی فورتی نت دریافت کنید اما می توانید با دانلود و استفاده از آپدیت های هفتگی که توسط فورتی نت ارائه می شود دستگاه را به روزرسانی نمایید.

و مورد دوم این است که برخی از قابلیت های فورتی گیت به صورت کلی بلااستفاده می شوند. مانند قابلیت های فلیتر وب و فیلتر DNS. چون این سرویس ها برای کار کردن نیاز دارند که با سرورهای فورتی نت تماس داشته باشند و پس از بلاک شدن فورتی گیت امکان تماس با سرورهای رسمی شرکت قطع می شود و به همین علت این بخش ها کار نمی کنند.شاید خبر خوبی باشد که پس از بلاک شدن فورتی گیت باز هم بتوانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

(تحریم که خبر خوبی نیست ) اما متاسفانه باید این را نیز بدانید که پس از بلاک شدن فایروال فورتی گیت کلیه سرویس های تحت لایسنس فورتی نت از دسترس خارج شده و هیچ راهی هم برای بازیابی دستگاه و استفاده دوباره از سرویس های لایسنس فورتی نت وجود ندارد.

نتیجه گیری و پایان بلاک شدن فورتیگیت

در این مقاله در مورد بلاک شدن فایروال فورتی گیت در ایران صحبت کنیم. لازم است بدانید که به محض اینکه IP ایران شما لو برود مشمول تحریمات دولت آمریکا خواهید شد، پس بهتر است با انجام تدابیر لازم همچون استفاده از VDOM یا دامنه مجازی، قطع کامل ارتباط با سرورهای رسمی و مخفی کردن IP پشت پروکسی، مانع از بلاک شدن فایروال فورتی گیت خود شوید.

منبع : fortinet.com

نوشته های مرتبط