آشنایی با بروز رسانی های امنیتی

آشنایی با بروز رسانی های امنیتی

مایکروسافت به طور منظم آپدیت های امنیتی را برای نسخه های مختلف ویندوز منتشر میکند. این آپدیت ها، آخرین بسته های امنیتی را روی ویندوز نصب کرده و باگ ها و سایر اشکالات را برطرف میکنند.

در این مطلب قصد داریم با مفاهیم انواع بروز رسانی های ارایه شده آشنا شویم.

انواع آپدیت ها:


Critical Update  : یک بروز رسانی در نظر گرفته شده برای رفع مشکلی در نرم افزار است که بروز این مشکل در محصولات ، شرایطی بحرانی را ایجاد می کند.

 Driver  : یک جزء نرم افزاری است که برای پشتیبانی از یک سخت افزار جدید طراحی شده است.

Hotfix :

آپدیتی است که برای رفع یک مشکل خاص ارائه می شود. با Hotfix می توان به رفع مشکل ، بدون Restart و یا متوقف کردن سرویس و سیستم دچار اختلال پرداخت.عموما Hotfix را با Patch یکسان می دانند اما تفاوت این دو در این است که Hotfix به طور ویژه برای رفع مشکل یک مشتری در نظر گرفته شده و برای عموم کاربران توزیع نمی شود. باید در نظر داشت که Hotfix ،آپدیت های امنیتی را شامل نمی شود. همچنین Hotfix قابلیت های ارائه شده برای رفع یک مشکل که بصورت خاص مورد آزمایش قرار گرفته تا در اختیار عموم کاربران قرار گیرد را شامل می شود.

Update :

در این نوع آپدیت یک قابلیت جدید برای محصولات مایکروسافت در نظر گرفته می شود و این آپدیت برای رفع مشکلات امنیتی و اختالات مربوط به سیستم عامل ها و نرم افزار ها نمی باشد ،باید در نظر داشت که Update الزاما امنیتی نیست .

Security Update :

کاربران مایکروسافت جمعیت بالایی را تشکیل می دهند بنابراین نقاط ضعف امنیتی بسیاری در محصولات آن مشاهده خواهد شد و مایکروسافت این نقاط ضعف را شناسایی کرده و آپدیت رفع نقاط ضعف و مشکلات امنیتی محصولات خود را در اختیار کاربران قرار می دهد. آسیب پذیری های امنیتی در بولتن امنیتی مایکروسافت در سطوح حساس ،مهم ، متوسط و ضعیف یا پایین طبقه بندی می شوند.

Feature Packs :

بسته ای است که قابلیت های جدید ارائه شده برای یک محصول را در بر می گیرد.

Update Rollups :

مجموعه ای است از Hotfix ها،Security آپدیت ها ، critical آپدیت ها ونیز آپدیت هاست که برای سهولت در Deploy شدن در یک پکیج قرار گرفته اند.Rollup ها عموما یک هدف خاص مانند امنیت محصول و یا یک Component از یک محصول مثلا IIS را پشتیبانی می کند.

Service Pack  :

پکیجی است در بردارنده ی همه ی Hotfix ها ،Critical آپدیت ها ،Security آپدیت ها و همچنین آپدیت هابرای سیستم عامل ها و نرم افزار ها. علاوه بر این Service Pack را ه حل مشکلات و نقاط ضعفی که پس از عرضه محصول توسط گروهی محدودی از مشتریان شناسایی شده و نیز درخواست آنان مبنی بر تغییر در Design و قابلیت های یک محصول را شامل می شود.

Definition Update :

این نوع از آپدیت ها برای بروز رسانی نرم افزارهای امنیتی استفاده می شود .نرم افزارهایی مثل آنتی ویروس و Anti Malware که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده اند .در واقع یک Definition Update روش حذف و یا برخورد با یک کد مخرب را برای این محصولات، نمایش می دهد. این آپدیت ها بیشتر برای محصولاتی که دارای پایگاه داده هستند، کاربرد دارد.

Tool :

ابزار یا قابلیتی است که به انجام رساندن و تکمیل یک وظیفه و یا مجموعه ای از وظایف کمک می کند.

 

با ما تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط