حملات ۵ برابری بدافزار ها با محتوای ویروس کرونا

دولت ، هتل ها ، مراکز بهداشت و درمان ،سازمان های آموزشی و تحقیقاتی و خرده فروشی ها از جمله نقاط  مهم هستند که بیشتر در نقشه  ویروس کرونا مورد هدف قرار گرفته اند.

با ادامه بیماری همه گیر ویروس کرونا ، مجرمان سایبری اخبار رسیده از بحران را برای ارسال بدافزارها، انجام حملات فیشینگ و حتی انجام کلاهبرداری آنلاین با طعمه ترس از وحشت ناشی از کمبود وسایل پزشکی و اطلاعات موثق درباره این بیماری آغاز کرده اند.

جدیدترین گزارش سامانه های ابری  بیت دیفندر، فعالیت غیرمعمول در مورد تهدیدات مرتبط با ویروس کرونا را نشان می دهد: تعداد گزارش های مخرب مربوط به ویروس کرونا در مارس ، بیش از 475٪ در ماه مارس ، در مقایسه با فوریه افزایش یافته است. .

این کمپین ها به احتمال زیاد بیشتر در کشورهایی صورت گرفته اند که از افزایش عفونت ویروس کرونا رنج می برند و ترس را در ذهن همه اعمال می کند.

با توجه به تلاش مسئولان برای تهیه برنامه ها و رویه های قرنطینه ، به نظر می رسد فعالان تهدید، به سرعت بسیج شده اند و با قول دادن اطلاعات جدید و اختصاصی در مورد اقدامات محافظتی و پیشرفت های درمانی ، قربانیان را فریب می دهند.

به نظر می رسد برخی از مهمترین اهداف ، دولت، خرده فروشی، مراکز درمانی، حمل و نقل و مراکز آموزشی و تحقیقاتی است. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ، منطقی است که این مجموعه هدف قرار بگیرند زیرا آنها به طور فعال با گروه های بزرگی از افراد در تعامل هستند. این مجموعه بیشتر علاقه است تا درباره اقدامات لازم جهت پیشگیری از عفونت کروناویروس اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در نتیجه ، یکی از دلایلی که مجرمان سایبری به طور فعال با هدف قرار دادن ایمیل های فیشینگ با عناوین یا از طرف سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، ناتو و حتی یونیسف به طور فعال این مجموعه را هدف قرار داده اند این است که احتمالاً کارمندان انتظار دارند اطلاعات رسمی از سازمان های شناخته شده و جهانی به دست آید.

منبع و نمودار های تحلیلی در این لینک مشاهده نمایید.

نوشته های مرتبط