چگونه PAM به حفاظت از سازمان های مراقبت های بهداشتی کمک می کند؟

حملات سایبری به سازمان های مراقبت های بهداشتی در سال های اخیر افزایش یافته است. همانطور که قبلاً در وبلاگ خود بیان کردیم، این به دلیل عدم آمادگی این بخش برای مقابله با داده های محرمانه است، زیرا خدمات بهداشتی آنطور که باید در امنیت اطلاعات سرمایه گذاری نمی کنند.

علاوه بر این، متخصصان بهداشت، در بیشتر موارد، برای شناسایی تهدیدات در محیط های مجازی آموزش ندیده اند و از ناراحتی هایی که یک اقدام مخرب می تواند ایجاد کند، آگاهی مناسبی دریافت نمی کنند.

با همه‌گیری کووید-19، این مشکل بدتر شده است، زیرا کار از راه دور به نفع دسترسی به دستگاه‌های شخصی برای اهداف شرکتی است و زیرساخت فناوری اطلاعات مؤسسات را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

به همین دلیل، ما قویاً توصیه می‌کنیم راه‌حل‌های امنیت سایبری مانند PAM را برای محافظت از این زیرساخت پیاده‌سازی کنید.
در این مقاله، توضیح خواهیم داد که راه حل مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) چیست و چگونه می تواند از خدمات مراقبت های بهداشتی بهره مند شود. برای سهولت در مطالعه شما، متن را به دو موضوع اصلی تقسیم کردیم:

راه حل PAM چیست و چرا مهم است؟
چگونه Pam به حفاظت از سازمان های مراقبت های بهداشتی کمک می کند؟

1. راه حل PAM چیست و چرا مهم است؟

PAM شامل استراتژی‌ها و ابزارهایی است که به شما امکان می‌دهد از محیط‌های فناوری محافظت کنید، دسترسی و مجوزهای ممتاز را برای سیستم‌ها، فرآیندها، حساب‌ها و کاربران کنترل کنید.

در عمل، این راه حل امکان جلوگیری و تصحیح آسیب های ناشی از تهدید به اعتبارنامه های ممتاز، مانند بی احتیاطی توسط کارکنان و حملات توسط عوامل مخرب را فراهم می کند.

هدف اصلی آن اعمال مفهوم کمترین امتیاز، محدود کردن حقوق و مجوزهای دسترسی، حصول اطمینان از اینکه کاربران تنها دسترسی لازم برای انجام وظایف خود را دارند، است.

به همین دلیل، کارشناسان و فناوران این ویژگی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای کاهش ریسک‌های سایبری می‌دانند و مزایای آن را برای بازگشت سرمایه (ROI) در امنیت تقویت می‌کنند.

2. چگونه PAM به حفاظت از سازمان های مراقبت های بهداشتی کمک می کند؟

PAM راه حلی است که خدمات بهداشتی و درمانی و سازمان های پزشکی را به طرق مختلف منتفع می کند: با محافظت از دستگاه های قدیمی، مدیریت دسترسی شخص ثالث در محیط، و محافظت از آنها در برابر تهدیدات داخلی. ببینید Senhasegura چگونه در این جنبه ها کمک می کند:

حفاظت از دستگاه قدیمی:

PAM علاوه بر مدیریت خودکار گذرواژه‌ها، حذف رمزهای عبور و اعتبارنامه‌های رمزگذاری‌شده در اسکریپت‌ها، کد برنامه‌ها و فایل‌های پیکربندی را ممکن می‌سازد.
این امر به این دلیل امکان پذیر است که برنامه، رمز عبور به روز شده را به گونه ای دریافت می کند که داده های مهم را برای کاربران مخرب غیرقابل دسترسی نگه می دارد.

مدیریت شخص ثالث:

سازمان‌های پزشکی معمولاً دارای زیرساخت‌های ناهمگن با دستگاه‌هایی از تولیدکنندگان متعدد هستند. این عاملی است که به پیچیدگی فرآیند تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها می‌افزاید، این دستگاه‌ها به چندین فروشنده، تکنیسین، مشاوران و ارائه‌دهندگان خدمات متکی هستند که نیاز به دسترسی به منابع شبکه سازمان شما دارند. این نوع دسترسی حتی به حفاظت بیشتری نسبت به کارمندان نیاز دارد و با استفاده از PAM سیستم شما محافظت می شود.

تهدیدات داخلی:

وقتی صحبت از نقض داده ها می شود، خود کارمندان می توانند خطراتی را برای شرکت ایجاد کنند. برای جلوگیری از این خطرات، PAM امکان محدود کردن امتیازات کاربران و کنترل دسترسی به حساب‌های دارای امتیاز را فراهم می‌کند.
استفاده از این ابزار مهم امنیت اطلاعات یک سری نتایج مثبت را برای سازمان ها به همراه دارد. در میان آنها موارد زیر برجسته می شود:

کاهش ریسک سایبری: PAM خطرات مرتبط با حملات توسط عوامل مخرب در محیط های مجازی را به شدت کاهش می دهد.
مدیریت مؤثر اعتبارنامه ها: کارکنان مراقبت های بهداشتی فقط برای انجام وظایف خود دسترسی لازم را خواهند داشت.
حفاظت از دسترسی از راه دور: این روشی برای محافظت از سیستم‌های فناوری اطلاعات است که با کار از راه دور آسیب‌پذیرتر هستند، که برای بسیاری از متخصصان در زمان همه‌گیری بیماری به واقعیت تبدیل شده است.
کاهش زمان پاسخگویی به حادثه: با کارایی PAM در صدور گزارش‌ها، هشدارها، علاوه بر داشبورد و ضبط از راه دور، عملیات برای مدت طولانی متوقف نمی‌شود و تأثیرات منفی بر بهره‌وری ایجاد نمی‌کند.
امنیت OT و IT یکپارچه: PAM همگرایی بین OT و IT را در Industry 4.0 در نظر می گیرد.
انطباق با خط مشی های امنیتی: خدمات مراقبت های بهداشتی به منظور حفظ محرمانه بودن داده های بیماران/مشتریان خود باید از سیاست های امنیتی پیروی کنند و PAM امکان اتخاذ استانداردهای لازم برای دستیابی به این هدف را فراهم می کند.

در برزیل، قانون اصلی در مورد این موضوع، قانون حفاظت از داده های عمومی (LGPD) است که از اوت 2020 لازم الاجرا شده است.

با این حال، مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) همچنین مرجعی برای اقدامات امنیتی خوب، و همچنین قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت (HIPAA)، مجموعه ای از استانداردهای حفاظتی آمریکای شمالی با هدف خدمات بهداشتی است.

نوشته های مرتبط